Pressmeddelande: SJ välförberedd inför vintern

Jag har glädjen att här återpublicera ett officiellt (?) pressmeddelande (?) från SJ, SkitJärnväg AB med anledning av snökaoset som väntas.

SJ välförberedd inför vintern

SJ, SkitJärnväg AB, är väl förberedd inför snökaoset. Vi har under hela året aktivt arbetat med vår nya strategi ”Tåg i kaos”.

Genom aktiva insatser har vi skapat Europas troligen sämsta tågsystem med flest inställda avgångar och störst antal förseningar.

— Vinterns eventuella störningar kommer under inga omständigheter kunna vara värre än de problem som vi har förorsakat för tågresenärer under hela året – det är rent objektivt helt omöjligt, säger en nöjd Ollon Kukhuve, kundotjänstansvarig hos SJ, SkitJärnväg AB.

— Våra idioter till kunder kommer därför inte behöva bli negativt överraskade, när vi nu i vanlig ordning ställer in massor med tåg på grund av väderleken. Det enda negativa är kanske att vi inte längre får ljuga om att vi inte skulle vara skyldiga att ersätta tågresenärer, när vi inte levererar tjänster som de betalt för.

— Bara för att det är lögn, ska vi dock självfallet inte låta bli att hävda det i alla fall, avslutar Ollon Kukhuve.

Vad härligt med lite autentiska pressmeddelanden. Och nej, jag är inte alls bitter.

Inte alls.

Facebook Comments